Правила перетворення Google Merchant Feed: як автоматизувати оптимізацію фіда

Щоб запустити рекламу в Google Merchant, потрібен ФІД – таблиця з даними товарів. У ньому зберігаються назви, описи, картинки, вартість, стан та інші атрибути. Стовпці таблиці — атрибут, а рядки — окремі продукти.

Якщо ви зовсім новачок та нічого не розумієте, прочитайте вступну статтю про налаштування гугл реклами.

У роботі з фідом є два важливі нюанси:

  1. Якщо його заповнено неправильно, то не пройде модерацію — і товари не будуть допущені до показу. Якщо у вас товари не допущені до показу, рекомендую прочитати нашу статтю про помилки в google merchant center.
  2. Іноді він заповнений правильно, але погано – тоді Google може вирішити, що товар не відповідає запиту і не показати його.

В обох випадках треба змінювати дані. Це можна робити:

  • вручну, що дуже довго, особливо при великому асортименті;
  • за допомогою додаткових фідів;
  • через регулярні вирази (метод досить складний);
  • за допомогою правил перетворення (сьогодні – про них).

Правила перетворення не автоматизують процес на 100%, звісно, проте допомагають вносити масові зміни, що досить зручно й при налаштуванні реклами нашим клієнтам, використовуємо ці правила. Давайте розберемося!

Також є багато інших варіантів реклами інтренет магазину, прочитавши нашу статтю ви зможете розширити свій погляд в інтернет маркетингу.

Навіщо потрібні правила перетворення

Правила перетворення фідів полегшують та прискорюють внесення масових змін у фід даних. Вони підійдуть для редагування назви товару, його опису або будь-якого іншого атрибуту: додавання інформації, знаходження та заміни символів та слів, зайвих знаків та прогалин, виконання арифметичних дій. Наприклад, ви одним махом можете згадати бренд у всіх тайтлах фіда або розрахувати нову ціну з урахуванням знижок

Коли потрібні правила

Є три випадки, коли нам допоможуть правила перетворення:

  • фід зроблений через додаток (плагін, API);
  • працюємо з XML-файлом, який ми самі не виправимо, – потрібно звертатися до розробника;
  • надто багато товарів, щоб вручну щось виправляти.

Сценарії використання правил перетворення

Можливість застосування правил залежить від специфіки роботи та кампанії, а також від початкової якості заповнення фіда. Ми розповімо про основні варіанти використання правил.

При налаштуванні правила ви можете вибрати:

  • атрибут зміни;
  • дія для виконання: додавання, приведення відповідно до специфікації, пошук та заміна, розрахунок, поділ та вибір, очищення тощо.

Для атрибутів з певним значенням доступні не всі правила. Наприклад, для атрибуту стану — може мати значення лише new, used чи refurbished. Для атрибутів із будь-яким значенням (наприклад, тайтлів) сценаріїв більше.

Які бувають правила і як їх можна використовувати:

  1. «Додати на початок» та «Додати» (на кінець) — додати відтінок, тип, матеріал, вказати бренд, зробити уточнення або додати інший атрибут. Наприклад, ви просуваєте дитячі кросівки з тайтлом «Кросівки». Щоб при пошуку користувачеві було зрозуміло, що це не жіночі чи чоловічі кросівки, важливо додати слово «дитячі». Ця ситуація часто зустрічається з вузькоспеціалізованими магазинами при автоматичному розвантаженні фіда.
  2. «Привести у відповідність до специфікації» — знайти атрибути з помилками та замінити на коректні дані. Припустимо, атрибут стану у вас used, але у фіді вказано old. Застосовуючи це правило, система замінить old на used.
  3. «Знайти та замінити» — знайти будь-які дані та замінити їх на інші. Припустимо, у вас в асортименті є бірюзовий годинник, у якого у фіді відтінок вказаний як колір «тіффані». Навряд чи хтось шукатиме годинник кольору «тіффані», тож варто поміняти відтінок. З цим правилом система знайде всі тіффані і замінити на бірюзові.
  4. «Розрахувати» – зробити арифметичні дії. Наприклад, ви плануєте знижки на товари до свята і хочете, щоб у оголошенні вказувалася ціна зі знижкою. Створюєте правило і атрибут sale_price розраховується на основі атрибуту price і знижки.
  5. «Розділити/Вибрати/Об’єднати» — об’єднати чи розділити значення на частини та взяти лише ті фрагменти, які потрібні. Наприклад, у вас у product_type прописано “Сандалії Adidas Adilette Sandal 2.0 W Ashpea>Women>рожеві”, а потрібно – тільки “Adidas Adilette Sandal” або “Adidas Adilette Sandal Women”. Більш детально це описується в нашій статі про товарну рекламу.
  6. «Очистити» – видалити значення. Ми не радимо використовувати це правило, тому що після нього не можна використовувати інші правила. Наприклад, якщо ви очистите атрибут brand від n/a через «Очистити», потім не зможете автоматично прописати правильний бренд через правило «Додати». Краще одразу використовуйте «Знайти та замінити». Використовуйте правило «Очистити» для тих атрибутів, які далі не використовуватимуться фіде, наприклад, якщо при автогенерації з сайту вивантажилася зайва інформація і її треба видалити.

9 важливих показників в Google Shopping

Як створити правило в Google Merchant

Правила створюються в Google Merchant: «Товари → Фіди» → вибираєте потрібний → «Правила → Створити правило» (плюсик):

Вибираєте атрибут, який потрібно змінити → «Створити правило» → у пошуковому рядку прописуєте назву → вибираєте зі списку.

Google Merchant attribute

Якщо в оброблених атрибутах нічого немає – щось не так, шукайте помилки.

Не всім атрибутам ми можемо застосувати всі правила. Наприклад, для тайтла недоступно «Розрахувати», а для атрибуту доставки можна застосовувати лише «Очистити».

Далі відкриється конструктор:

Якщо потрібно змінити існуюче значення атрибута, то пропускаємо цю частину:

та спускаємося нижче:

З варіантів вибираємо відповідний:

Наприклад, ми хочемо розділити весь асортимент на кілька цінових сегментів: товари до $5, від $10 до 15, від $15 до 20. При настроюванні кампанії ми зможемо виділити ці сегменти в окремі групи та застосовувати різні стратегії призначення ставок. Для цього натискаєте на «Додати джерело» та вказуєте умови. У нас на прикладі параметри будуть пов’язані з атрибутом price.

Групи товарів у кампанії можуть мати такий вигляд:

Важливо! Щоб застосувати значення всіх продуктів, умову вибирати зайве.

Для успішної товарної реклами недостатньо просто налагодити фід, а ще потрібно зробити уміле налаштування Google Shopping

Якщо у вас вже налаштована реклама Google Shopping та ви хочете більшого, рекомендую прочитати Налаштування Performance Max

Після внесення змін до атрибуту слід дотримуватися правила п’яти кліків, щоб зберегти правило, впровадити та оновити фід:

 

 

Останні статті

Графік роботи 

Пн – Пт: 9:00 – 18:00

Cб – Вс: Вихідні

Соціальні мережі 

Instagram

TikTok 

Facebook

© 2023 simbo.com.ua

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.